דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פמוטים בראי הזמן - חידושים ושיפורים 

מאת    [ 28/11/2010 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 5686 פעמים ]

בעיני רבים מאיתנו, מסמלים פמוטים את הקשר למסורת ולבית אמא. הנרות מלווים ביהדות לא מעט טקסים סמליים, חגים ושבתות, והפמוטים נותנים להם את הכבוד ואת מעמד הקדושה המתאים להם ולטקס בו הם משתתפים. בחנויות המוכרות חפצי יודאיקה, לוקחים הפמוטים חלק חשוב ומרכזי. בעבר, נחשבו פמוטים לשבת כמתנה מסורתית לכל אישה ביום חתונתה, כסמל לכך שעכשיו תורה לקדש את השבת בביתה החדש. כך הפכו הפמוטים לסמל ביהדות, ממש כמו המגן דוד למשל או חנוכייה, שגם היא למעשה סוג של פמוט עם כמה קנים.

פמוטים והשימוש בהם בהיסטוריה וכיום

לפני המצאת הנורה החשמלית, היה צורך אמיתי לשימוש בפמוטים, שכן תאורת הנר הייתה האפשרות היחידה להפיץ אור. פמוטים, אם כן, נוצרו מכורך המציאות, פשוט בשל הצורך במעמד או בכלי המכיל נר אחד או כמה נרות בו זמנית. המצאת החשמל ביטלה את הצורך הממשי בנרות והפמוטים הפכו די מהר לאלמנט דקורטיבי וסמלי בלבד. עדיין אפשר לראות אותם כמעט בכל בית או בית עסק, כשהם מעניקים תחושת חמימות או רומנטיקה. כיום, כל אחד יודע, שזוג פמוטים עם נרות הם פריט חובה בכל ארוחה רומנטית.

עיצוב פמוטים בהתאם לרוח הזמן

על מנת שתוכלו לבחור לעצמכם פמוטים שיחזיקו לאורך זמן, כדאי שתדעו שעליהם להיות עשויים מחומרים עמידים לחום, כך שהם לא יסדקו, יתקלפו או חלילה יתחילו שרפה קטנה בבית. בנוסף, רצוי שלפמוטים יהיו שוליים רחבים דיים, על מנת שימנעו משעוות הנר לטפטף וללכלך את המשטח שעליו הם עומדים. לאחר שבדקתם שהפמוטים עומדים בקריטריונים הללו, אתם מוזמנים לבחור לפי טעמכם האישי. הפמוטים בעלי המראה המסורתי והעשיר ביותר הם פמוטים מכסף או מזהב. גם פמוטי קריסטל נהנים ממראה עשיר, יוקרתי ומכובד. פמוטי ברזל, לעומת זאת, נחשבים לעתיקים במיוחד ולוקחים אותנו במראה שלהם חזרה לימי הביניים. כיום ניתן למצוא עוד ועוד חומרים, שמעניקים מראה מודרני ומפתיע, למשל פמוטי קרמיקה, פמוטי מתכת, פלסטיק, עץ ועוד.

התפקיד החשוב של פמוטים באירועים מיוחדים

פמוטים ונרות הפכו להיות סמלים לא רק לטקסים דתיים, אלא גם ליצירת אווירה מיוחדת ולכן יש בהם שימוש רב באירועים שונים. בחתונות, בהן מנסים ברוב המקרים להשיג הן תחושה של רומנטיקה והן של יוקרה וייחודיות, נרות מהווים חלק בלתי נפרד. במקרים רבים, יהיו הנרות קישוט שולחני כאלמנט דקורטיבי בפני עצמו או בליווי פרחים בצבעים תואמים. חשוב לנסות ולהתאים בין החומר ממננו עשויים הפמוטים לבין אופי האירוע והמקום. באירוע שמעוצב כולו ברוח השאנטי לדוגמא, תוכלו בהחלט להוסיף לאווירה בעזרת פמוטים שעשויים מחומרים טבעיים כמו עץ. לעומת זאת, לאירוע זוהר ויוקרתי יתאימו פמוטים מחומרים שקופים ומבריקים, כמו קריסטל או זכוכית, שיחזירו את האור וישקפו אותו.

איפה ניתן להשיג פמוטים?

המקור הטוב ביותר לפמטים הוא חנויות לחפצי יודאיקה המחזיקות אצלן מגוון רחב במיוחד של תשמישים בכלל ופמוטים בפרט. זכרו שמכיוון ומדובר בחנות לחפצי אמנות יהודית, רוב הסיכויים שהם יהיו בעלי מראה מסורתי ויורכבו מחומרים סטנדרטיים. לפיכך, אם אתם מחפשים דווקא לצאת מחוץ לקופסא, חפשו בחנויות השונות למוצרי עיצוב הבית. שם תוכלו למצוא פמוטים בעיצובים ושילובי חומרים מפתיעים, מקוריים ואפילו שובבים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב